[Postfixbuch-users] von SA getaggte Mails serverseitig in SPAM/ Folder verschieben

Oskar Eyb oskar-postfix at eyb.de
Sa Jan 12 13:19:21 CET 2008

OK, dann Maildrop! Habe da noch ein schönes filter-file für DSPAM,
vielleicht kann ich damit mein altes Setup wieder realsisieren.

Jedoch komme ich der Ursache für folgenden Fehler nicht auf die Spur:

(temporary failure. Command output: Message start at 0 bytes, envelope
sender=vmail maildrop: Attempting YES" /usr/local/bin/maildrop: Unable
to open filter file, errno=2.)

maildrop  unix  -       n       n       -       -       pipe
   flags=DRhu user=vmail argv=/usr/local/bin/maildrop -A "X-maildrop:
YES" -d ${recipient}

Delivery mode

maildrop is the mail server's mail delivery agent.  maildrop runs
in delivery mode when no filename is specified on the command line.
maildrop changes the current directory to the user's home
directory, then reads /usr/local/etc/maildroprc, then
$HOME/.mailfilter.

# setuidgid vmail cat /usr/local/etc/maildroprc
RECIPIENT=$1
DOMAIN=$2
import SENDER
DEFAULT=$HOME/$DOMAIN/$RECIPIENT
SPAMDIR = $DEFAULT.SPAM/
TRASHDIR = $DEFAULT.Trash/

if (/^X-Spam-Flag: Yes/)
   to $SPAMDIR

Sollte doch gehn?!

Gruß,
Oskar

--
If I don't reply your mail in an appropriate duration, your mail gets
lost in my SPAM folder.

In this case, see http://www.Eyb.de/ for further information.