[Postfixbuch-users] custom content filter

Andreas Meyer anmeyer at anup.de
Di Jul 26 16:26:09 CEST 2005

Ralf Hildebrandt <Ralf.Hildebrandt at charite.de> wrote:

> Eher die der Shell. Du kannst die arguments mit shift auslesen:
>
> $1 = sender
> shift
> $1 = irgendwas anderes
> shift
> $0 = alle recipients.

Darf ich mich hier nochmal einklinken. Ich bin erstaunt über diesen shift-Befehl.
Wie funktioniert denn das?

--
   Andreas Meyer

When computers emit smoke, it means they've chosen a new Pope.
Unfortunately, they invariably choose the wrong one and immediately get
condemned to nonfunctionality for heresy.         [Anthony DeBoer in the SDM]